Kto najviac nakupuje online?

Stará múdrosť spočíva v tom, že ženy sledujú aj smerujú nákupné trendy, keďže kontrolujú až 80% výdavkov domácností. Pokiaľ však ide o elektronický obchod, muži ho v Spojených štátoch poháňajú takmer rovnako, ako ženy. Muži majú väčšiu pravdepodobnosť nakupovania na mobilných zariadeniach. Spotrebitelia vo veku od 18 do 34 rokov, zostávajú kľúčovým demografickým vekom pre online nakupovanie a míňajú viac peňazí online v danom roku ako akákoľvek iná veková skupina. Míňajú okolo 2000 dolárov ročne v elektronickom obchode. Napriek tomu, že majú nižšie príjmy ako starší dospelí.

Ale aj seniorov prilákal online obchod. Jeden zo štyroch mobilných zákazníkov v USA má viac ako 55 rokov. To je dokonca viac ako ich podiel na celkovej populácii v USA. Online nakupujúci majú tendenciu žiť v domácnostiach s vyššími príjmami ako je priemer v danej krajine. Experimentálny prieskum zistil, že 55% zákazníkov elektronického obchodu v USA žije v domácnostiach s príjmami vyššími ako 75 000 dolárov ročne (40% v domácnostiach, ktoré zarábajú 100 000 a viac). Priemerný príjem domácnosti v USA je podľa sčítania ľudu približne 50 000 dolárov.

Online nakupovanie dáva zákazníkom možnosť nakupovať tovary a služby od poskytovateľa bez toho, aby sa niekedy museli dostaviť do kamennej predajne. Namiesto toho zákazníci jednoducho navštívia internetovú stránku poskytovateľa alebo predajcu, vyberú si svoj tovar a platia za svoju objednávku. Produkt alebo služba sa doručuje do domu zákazníka. Nakupovanie na internete je možné vykonať prostredníctvom počítača, tabletu alebo smartfónu. Najväčšie webové stránky na nakupovanie online sú Amazon (od roku 1995), eBay (od roku 1995) a Alibaba (od roku 2003). Online nakupovanie zmenilo nákupné vzory v mnohých krajinách a rýchlo sa stáva obľúbeným aj v menej rozvinutých krajinách s rozšírením pripojenia na internet a ostatnej infraštruktúry. Tento článok sa pozrie na to, ktoré krajiny majú najviac nákupov online.

Odkedy bol internet prvýkrát predstavený verejnosti, stal sa súčasťou každodenného ľudského života. Vzhľadom na to, že sa po zavedení internetu sa rodí čoraz viac jednotlivcov, plnenie úloh online sa stalo bežnou záležitosťou vo viacerých krajinách sveta a veci ako online nakupovanie prestávajú byť novinkou alebo výhodou. Keďže internet a jeho dostupné služby naďalej rastie, ekonomickí experti predpovedajú, že čoskoro dosiahnu obraty nákupov na internete hodnotu 4 bilióny dolárov.

Viac ako 70% dospelých v Spojenom kráľovstve, Japonsku a Nemecku míňa peniaze v internetových obchodoch. Ázijsko-tichomorská oblasť v roku 2012 zvýšila medzinárodný predaj o 30% a Čína a Brazília výrazne zvýšili svoje nákupné návyky online. Spojené štáty americké majú najvyšší celkový výnos z online nakupovania na svete. Okrem toho táto krajina vedie aj v oblasti výdavkov na nákup online, mejor vaporeta. Výskum ukázal, že približne 96% dospelých amerických obyvateľov sa zúčastňuje nakupovania cez internet. Priemerný zákazník tu trávi približne 5 hodín týždenne a vyčlení okolo 36% svojho rozpočtu na online nakupovanie.

Druhým najvyšším priemerom peňazí minutých online sa môžu chváliť ľudia vo Veľkej Británii, kde online nakupujúci minú až 1629 dolárov ročne. V prieskume spotrebiteľských návykov z roku 2016 výskumníci zistili, že 81,2% zákazníkov v Spojenom kráľovstve najskôr pozerá na ceny produktov vo fyzických maloobchodných zariadeniach a potom porovná dostupné ceny online. Navyše viac ako 50% spotrebiteľov nakupuje elektroniku (veci ako televízory, mobilné telefóny, tablety a počítače) z internetových stránok a nie z obchodov.