Mobilné aplikácie na nakupovanie

Intenzívna maloobchodná konkurencia spôsobila, že staré potravinové a obchodné siete zatvorili desiatky obchodov. Walmart sa rozhodol expandovať online. A Amazon sa rozširuje, otvára obchody a kupuje ďalšie predajne. Boj o maloobchodné peniaze je neľútostný a bitka sa čoskoro dostane do rúk zákazníkov – prostredníctvom aplikácií na ich smarfónoch.

Nie je to tak len s mega-maloobchodníkmi. Obchodné reťazce a obchody s domácimi potrebami sa čoraz viac spájajú so svojimi zákazníkmi prostredníctvom vlastných značkových aplikácií. Mobilné aplikácie sa stávajú kľúčovými spôsobmi interakcie zákazníkov a maloobchodníkov. Naša nedávna analýza údajov veľkého amerického maloobchodného predajcu videohier a elektroniky zistil, že aplikácie môžu dokonca ovplyvniť nákupné návyky spotrebiteľov cómo usarlo correctamente.

Počet ľudí, ktorí majú možnosť používať mobilné aplikácie, rastie rýchlo. Viac ako 70 percent svetovej populácie bude vlastniť smartfón do roku 2020. A trávia viac ako 80 percent svojho času na telefóne pomocou špecifických aplikácií. Miesto, kde sa ako kupujúci dozviete o produktoch, objavujete obchody, nájdete obchody v okolí a dokonca zadávajte objednávky vopred je obrovská obchodná príležitosť. V aplikácii Starbucks napríklad aplikácia umožňuje ľuďom objednávať a platiť – práve v pohybe do obchodu na vyzdvihnutie – pomohla zákazníkom zabrániť tomu, aby stáli v rade a čakali: za viac ako päť rokov sa 20 percent z predaja presunulo na online transakcie.

Výskum tiež začal ukazovať, že ľudia, ktorí používajú mobilné aplikácie na nakupovanie, nakupujú viac, než by inak mohli. Po tom, ako jednotliví zákazníci začali nakupovať cez mobilnú aplikáciu eBay, sa ich nákupy z webových stránok eBay zvýšili. Podobne tabletová aplikácia od významnej čínskej firmy Alibaba viedla zákazníkov k tomu, aby každý rok míňali so spoločnosťou o 923,5 milióna dolárov viac, než by minuli bez aplikácie. Niektoré z týchto zvýšených výdavkov sú od zákazníkov, ktorí používajú aplikáciu na kúpu impulzívne – robia jednorazové nákupy položiek, o ktoré majú záujem, alebo pridávajú položky do väčších objednávok impresoras pequeñas portatiles.

Náš výskum nedávno našiel novú dimenziu zvýšenia výdavkov súvisiacich s aplikáciami. Viac ako 18 mesiacov sme študovali zákazníkov, ktorí stiahli značkovú aplikáciu maloobchodného predajcu. Minuli o 30 percent viac v obchodoch, než by minuli bez aplikácie. Z toho môžeme vyvodiť zistenie údajov o výdavkoch zákazníkov pred a po nainštalovaní aplikácie v porovnaní s výdavkami náhodnej vzorky zákazníkov, ktorí mali podobné demografické a nákupné správanie pred spustením aplikácie.

Zistili sme, že väčšina nárastu bola z toho dôvodu, že zákazníci použili aplikáciu na to, aby sa dozvedeli o produktoch pred tým, než si ich kúpia. Napríklad, dôkladnou analýzou údajov o používaní a nákupoch v aplikácií by sme mohli vidieť, že títo zákazníci začali s nákupom menej známych videohier, keď začali používať aplikáciu.

Zatiaľ čo zákazníci, ktorí používajú mobilnú aplikáciu maloobchodníka, inklinujú nakupovať viac online ako v predajniach, zistíme, že sú tiež náchylnejší na následné vrátenie zakúpených produktov. Aplikácie, ktoré načítavajú informácie pomaly alebo často padajú, môžu odrádzať nielen od nákupu online, ale aj znižovať výdavky na osobu. Prieskumy ukazujú, že viac ako 60 percent používateľov očakáva, že aplikácia sa načíta do štyroch sekúnd. A náš prebiehajúci výskum naznačuje, že viac ako polovica používateľov upustí od aplikácie, ktorá často zamrzne alebo sa často zavrie sama od seba.