Rozdiely medzi nakupovaním v obchode a online

Bolo by ťažké nájsť kohokoľvek, kto by argumentoval proti tvrdeniu, že online nákupy sú čoraz obľúbenejšie „Gli italiani hanno un detto barbecue elettrico„. Ľudia písali o nových pravidlách maloobchodného predaja už celé roky. Ale každú chvíľu príde niečo, čo ilustruje, ako ďaleko a ako rýchlo sme sa dostali do novej nákupnej mánie online.

Možno to bol Váš posledný výlet do nákupného centra, ktorý Vás prinútil sadnúť si za počítač a pozrieť si webstránku s oblečením online. Alebo možno to bolo len čítanie noviniek dňa. Veď len si predstavte, aké sú dnes odlišné nákupné skúsenosti, od tých, ktoré ste mali ešte pred piatimi rokmi. Na jednej strane online predajcovia, ako napríklad Amazon, chcú zabezpečiť, aby kybernetickí zákazníci mali k dispozícii obchod, zatiaľ čo takí, ktorí majú kamennú predajňu, chcú zabezpečiť, aby tí, ktorí prechádzali pomedzi jeho tovar v predajni, mali možnosť ho zakúpiť aj na internetovej stránke. Faktom je, že obidve tieto trendy sú súčasťou toho istého príbehu: Zákazníci sú viac zdatní ako kedykoľvek predtým a ako sa rozvíja internet, sú vyzbrojení viac informáciami a viac možnosťami ako kedykoľvek predtým. To znamená, že poskytovanie nezabudnuteľných a uspokojujúcich zážitkov zákazníkom je rozhodujúcejšie ako kedykoľvek predtým.

Veľké marketingové slogany slová sú všadeprítomné, na všetkých zariadeniach. To je potreba používateľov. Používatelia nevidia kanály. Nevidia zariadenia. Práve komunikujú a ak nie ste tam, kde Vás hľadajú, keď vás hľadajú, je to chýba. A pravdou je, že zákazníci nemôžu byť roztriedení do presných kategórií – tých, ktorí radšej nakupujú online či tých, ktorí uprednostňujú nakupovanie v obchode alebo tých, ktorí uprednostňujú mobilné zariadenia atď. Každý zákazník by mohol mať iné preferencie v závislosti od toho, čo nakupuje, keď to potrebuje a treba zvážiť aj mnoho ďalších faktorov.

Zákazníci chcú navštíviť obchody a webové stránky, ktoré vedia čo sa im páči. Niekedy niektorí z nich chcú byť schopní pozrieť sa na materiál oblečenia alebo vyskúšať si tovar predtým, než si ho kúpia. Alebo by mohli chcieť vidieť iný štýl tovaru, ktorý je k dispozícii, aj keď nie je na sklade v konkrétnom obchode.

Spoločnosti pochopili, že budovanie osobnej skúsenosti – ako aj individuálnej personalizácii – je kľúčom k získaniu zákazníka v maloobchodnej bitke, ktorá sa denne stáva čoraz silnejšou. Predajcovia musia pochopiť, kto je ich zákazníkom, čo ho motivuje, čo už vlastnia z hľadiska oblečenia, aby im mohli vytvoriť úplne nový šatník alebo pochopiť, čo potrebujú kúpiť. Významná investícia do kamenných obchodov je aj prijímanie miestnych obyvateľov, ktorí slúžia ako sprievodcovia štýlom, pretože lepšie poznajú štýl jednotlivých regiónov – tostapane professionale per la cottura a casa.

Úlohou samozrejme je sledovať tieto perspektívy a potreby v rôznych nákupných kanáloch – mobilných, počítačových a tých priamo v obchode. Týmto spôsobom sa verný online zákazník necíti ako cudzinec, keď ide do kamenného obchodu. A verný zákazník v obchode sa necíti nesvoj, keď ide o webovú stránku toho istého predajcu. Maloobchodníci v posledných štvrťrokoch trpia integráciou kamenných obchodov s online a mobilným obchodom. Môže to zahŕňať zákazníkov, ktorí si vyzdvihujú online objednávky v obchodoch. Je nepochybné, že pokiaľ ide o kombináciu skúseností online a v obchode, je ťažké vedieť, kde to všetko bude už o pár rokov.